duminică, 24 iulie 2011

Relativitate

Imi aduc aminte de o perioada din viata mea (cu mai multi ani in urma) cand eram atat de fericita - fara un motiv anume, fiind eu, vie, sanatoasa, umana - ma tot gandeam si contemplam la ceva ce m-ar putea face sa-mi depasesc starea de euforie ajungand la una superioara... N-am reusit sa gasesc ceva care sa ma faca mai fericita dar nici ceva care sa ma intristeze. Eram constanta.
Ma tot minunam si-mi spuneam "cat de putin are omul nevoie sa devina fericit!".
Totul se petrecea in mintea mea, intr-o secunda, pur si simplu imi admiram momentul ireal...
Acum stau si o rumeg: nu eram nici mai grasa nici mai slaba, nici mai urata si nici mai frumoasa, eram aceeasi eu. Asa mi se nazarise mie, sa ma privesc in oglinda, sa cred despre mine ca sunt fericita si ca nu se poate sa fiu mai mult de atat, sa ma bucur de momentul acela fara sa-mi mai doresc nimic altceva.
Apoi, intr-o alta perioada de timp, total nefericita, cugetam momentul si-mi spuneam "ce poate fi mai rau de atat?sa mor?ar insemna sa scap de suferinta si de durere". Tot astazi constat ca intre starea de fericire de mai sus si starea deplorabila nu exista nici o diferenta. Aceeasi eu, vie, sanatoasa, aceleasi ore curgand greu (sau usor), aceeasi infatisare, acelasi suflet.
Circumstante diferite? Faptul ca m-am aflat in sud sau in nord? Ca am fost langa un om sau altul? Ca am avut mai multi prieteni sau mai putini?
De ce intr-o zi pluteam iar in alta plangeam?
Eu cred ca fericirea sau durerea sunt undeva in mintea noastra. Nu spun ca nu exista, nu spun ca motivele nu pot sa ne stimuleze in a nutri un sentiment sau altul, spun ca depinde de noi sa vedem jumatatea plina sau cea goala a paharului si sa alegem ce simtim.
Unii se pot bucura de jumatatea goala (mai putin de baut, de indurat) altii se pot intrista de jumatatea plina (mai mult de indurat, pana cand Doamne?) insa asta nu inseamna ca o jumatate sau cealala e buna sau rea.

De fapt eu incerc sa ma autoeduc, sa-mi dovedesc mie ca pot sa dau cate o definitie pentru fiecare sentiment pe care-l nutresc.
N-as vrea sa incep sa-mi cataloghez starile dupa cat de putin fericita, cat de "foarte fericita", trista, suferinda sau de-a dreptul depresiva pot sa fiu.
As vrea totusi sa-mi gasesc eu-ul acela pe care credeam ca-l cunosc bine dar uite ca incepe sa-mi fie pe zi ce trece mai strain.
Inca nu sunt pregatita sa va vorbesc despre mine :) a fost un efort mental destul de mare sa leg toate frazele de mai sus (cu sau fara logica) si sa ajung la concluzia ca totul (sau ma rog, aproape) este relativ.

Pana si definitiile.

19 comentarii:

  1. traieste-ti viata la maxim.profita de orice si o sa fii fericita.sa stai in casa si sa scrii acest blog,cam aiurea.in timpul asta puteai sa razi,sa te distrezi sa fii intr-un loc frumos ;)
    P.S:NU INCETA NICIODATA SA ZAMBESTI,NU STII CINE SE POATE INDRAGOSTI DE ZAMBETUL TAU !
    good luck!

    RăspundețiȘtergere
  2. Anonimule, ia fă tu o chestie bună pe ziua de azi şi scrie de la coadă la cap alfabetul aici - aşa, să vadă toată lumea că nu foloseşti versiunea demo a limbii române.
    Dacă treci de prima probă, trecem şi la opiniile caps lock-ului.

    RăspundețiȘtergere
  3. @Anonim...ce ma impiedica sa fac toate astea si sa imi rezerv totusi 10 minute din timpul meu pentru a ma bucura de scris? Pentru cineva care se ascunde in anonimat ai opinii puternice!
    @Pinhead - Fiecare om are dreptul la opinie si cum mi-am asumat libertatea de a-mi face publice o parte din idei si ganduri, mi-am asumat si "riscul" de a starni diverse reactii din partea cititorilor. Iti multumesc oricum pentru atitudinea protectoare:)

    RăspundețiȘtergere
  4. Cu plăcere, însă nu-ţi pot spune cât de mult te protejez pe tine şi cât de mult îmi protejez propria carte cu poveşti.
    Egoismul ăsta .. :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

    RăspundețiȘtergere
  6. @Anonim - nu tolerez limbajul de acest gen!

    RăspundețiȘtergere
  7. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

    RăspundețiȘtergere
  8. Din nou ai folosit cuvinte jignitoare la adresa unei alte persoane. Persoana pe care nu o cunosti si care, ca si tine, are dreptul la opinie. Imi pare rau ca trebuie sa iti sterg comentariul din nou, insa te rog sa te referi doar la continutul articolelor:) Multumesc

    RăspundețiȘtergere
  9. aproba comentariul,pleaseeee! :)

    RăspundețiȘtergere
  10. Pe acesta il pot aproba fara probleme:) Pe cel dinainte cu siguranta nu!

    RăspundețiȘtergere
  11. reaooo.m-am suparat :) acu cum il sterg pe asta neinteresant?:))

    RăspundețiȘtergere
  12. Sunt amuzat şi niţel intrigat de neobrăzarea ăstuia. Cred că este un exemplar interesant de studiat.
    Nu am putut să observ, a reuşit să facă treaba cu alfabetul?

    RăspundețiȘtergere
  13. cap de tanc pinhead =)) asta merge aprobat ,sa nu mai fiu suparat? :) cap de tanc pinhead =)) asta merge aprobat ,sa nu mai fiu suparat? :)

    RăspundețiȘtergere
  14. Chill man , janes english, no . Nu mai
    avem cartiere naspa, avem ghetou ;)

    RăspundețiȘtergere
  15. Cred ca este momentul sa spun stop! acestei dispute artificial creata. Imi pare rau ca aceasta polemica este construita pe baza animozitatii dintre voi si nu pe baza ideilor exprimate in articol

    RăspundețiȘtergere
  16. el a inceput :) scuze daca te-am suparat!de dragul tau o sa incetez .

    RăspundețiȘtergere
  17. rahaturi de doi lei.... inca mai prinde asta la tine lorina !? toata lumea crede si spera ca esti un om matur cu obiective marete in viata iar tu iti pierzi timpul tau pretios incercand sa calmezi dispute virtuale intre doi prosti care o fac pe-a cocosii ? toata lumea are asteptari mai mari de la tine (prieteni,familie,cunoscuti,iubiti,fosti iubiti,copii de la gradi si alti oameni cu care ai intrat in contact pe tot parcursul vietii tale de pana acum pe care i-ai fermecat cu toate trasaturile tale).
    EU-ul ala mult cautat de tine sperie,socheaza, pe toti atunci cand il descoperim...ba uneori poate chiar opri timpul in loc fara ca noi sa ne dam seama.....probabil in ipostaza asta esti tu prinsa acum si nu realizezi! tot ce trebuie sa faci:...e punct si de la capat! in viata totul e relativ.. atat cat permitem....don't stand there and do nothing!!! ...be wise,smart,patient and beautiful like always and then you'll succeed!
    P.S. have a nice life....! and i know you will !

    RăspundețiȘtergere
  18. Din nou, repet: nu-mi plac comentariile "avizate", dar anonime. Plus ca aici scrie Mirona, nu Lorina cea de zi cu zi. Pare ca ma cunosti sau ca cel putin am interactionat oarecum de esti atat de sigur/a si incisiv/a in ce afirmi.
    Scriu pentru ca imi place sa scriu si pentru ca este un bun exercitiu.
    Punct si de la capat este tocmai etapa de acum!

    RăspundețiȘtergere