luni, 25 iulie 2011

Cuvantul scris

Astazi ma gandesc...de fapt, in acest moment ma gandesc. La ce? Primul raspuns este inevitabil: la nimic. Insa nu sunt in dispozitia de a genera o discutie despre nimic, in schimb sunt intr-o dispozitie foarte calma, usor ciudata.
Ma gandeam la cat suntem de diferiti si in acelasi timp la cat suntem de asemanatori. Cum ceea ce vad scris de altii ma fac sa strig "Daaaa,daaa.Stiu! Si eu am trecut prin asta" sau "Hei, exact asta simt acum" sau ma fac sa-mi doresc sa cunosc acei oameni, sa ies cu ei la o cafea si sa vorbim ore in sir, si asta doar pentru ca am sentimentul ca ne-am potrivi si ca suntem compatibili. Sunt uimita de cati oameni interesanti descopar citind bloguri. Ma transpun in lumea lor, si pentru cateva momente, am senzatia ca viata mea e mult prea banala, ca stilul meu e mult prea simplist, ca ei au reusit sa spuna intr-un "ambalaj cu funda rosie" tot ceea ce eu n-am reusit sa spun...sau nu m-am gandit sa spun.
Apoi deschid ochii si-mi dau seama ca nu e asa. Realizez ca fiecare are ceva unic si ceva special, ca fiecare are o anumita calitate...si daca unii pot sa-mi genereze stari stranii prin scris, eu poate pot sa le generez astfel de stari prin viu grai...
Ideea e ca scrisul ne ajuta sa ne descoperim...atat pe noi, cat si in fata celorlalti. Si de ce sa nu spunem? Uneori ceea ce scriem ne transforma in niste persoane fascinante, inexplicabil de complicate sau amuzante sau inteligente, mai pe scurt, ne modifica. Nu spun ca nu suntem asa si in realitate...dar parca prin scris ne vine mai usor sa "vorbim",nu?
Insa nimic, dar absolut nimic nu se compara cu o intalnire fata in fata, pentru ca numai atunci personajul creat de mintea ta (sau a mea) capata dimensiuni umane...si putem incepe o conversatie "pe picior de egalitate".
Ma gandesc...ca poate daca lasam la o parte toate mastile si toate aerele de fiinte intangibile si abstracte...undeva, cu totii suntem asemanatori...
Si totusi, daca toti am fi asemanatori, unde ar mai fi farmecul? Imprevizibilul, misterul si curiozitatea fac diferenta.

7 comentarii:

  1. cand ai scris asta te-ai gandit la ce ti-am scris in postarea anterioara?:)cand ai scris asta te-ai gandit la ce ti-am scris in postarea anterioara?:)

    RăspundețiȘtergere
  2. orice sursa de inspiratie e bine venita, asa cum si dreptul la replica si la libera exprimare este stabilit prin Carta Drepturilor Omului

    RăspundețiȘtergere
  3. hmm...poate ai treaba si te retin .eram inainte ta!!!

    RăspundețiȘtergere
  4. Un adevarat camp de lupta ,dar unde e polemica construtiva?tot yata intreaba

    RăspundețiȘtergere
  5. ""Daaaa,daaa.Stiu! Si eu am trecut prin asta" sau "Hei, exact asta simt acum" sau ma fac sa-mi doresc sa cunosc acei oameni, sa ies cu ei la o cafea si sa vorbim ore in sir, si asta doar pentru ca am sentimentul ca ne-am potrivi si ca suntem compatibili."...am incercat sa parafrazez si-n final mi-a iesit un...citat...
    anonim2

    RăspundețiȘtergere