duminică, 27 martie 2011

Definitii imaginare

Libertate…libertatea deplina care miroase a primavara si care iti umple plamanii pana la refuz este un lux pe care putini cred ca si l-ar putea permite. Stiu sa am incredere cu siguranta. Incredere in ce pot eu sa fac, cu ce pot ajuta, in potentialul celor pe care ii sprijin. Pentru a-i da voie unui pictor sa ma ajute sa pictez o panza pe care am tinut-o atat de ascunsa in cufarul sufletului meu ar trebui sa fiu putin nebuna, naiva dar in acelasi timp suficient de puternica si increzatoare in mine in primul rand pentru a da drumul la tot suvoiul tinut atat de maiestrit sub control de tristetea pe care am construit-o si cizelat-o inca de mica. Ar insemna sa renunt la duzina de masti la care am lucrat atata timp, cu fiecare regula invatata, limita asumata, bariera acceptata.
Cum as fi eu fara masti?

Tristete...Ciudat cum principiul magnetilor atat de irational isi gaseste mereu logica in realitatea zilnica atat de banala si in acelasi timp complexa. Da, sunt trista…e un sentiment cu care m-am obisnuit atat de mult incat nu stiu cum ar fi sa renunt la el. M-as simti exact cum cred ca se simte cineva care este aruncat in milocul unui amfiteatru plin de oameni – in pielea goala. Asa m-as simti eu fara tristetea mea, cu sufletul dezgolit in fata lumii. Da, poate ca vei abuza de deschiderea pe care o ofer. Nu ar fi insa ceva nou deloc. S-a mai intamplat si nu numai mie pentru ca sunt eu mai speciala. Este o lege nescrisa a omenirii inca de cand am invatat sa mergem biped. Mi-am transformat insa slabiciunea in putere strigand-o mereu sus si tare in fata lumii ca un manifest de protest. Fara ea as fi o panza alba. Panza pe care un infinit de culori ar putea fi puse in cea mai incoerenta ordine. Dar pentru asta mai e nevoie de puterea de a picta si de curajul de a lasa creativitatea sa se exprime.

Masti...Mastile nu apar ca sa vindece nimic, ci doar ca sa protejeze ranile pe care le strangem in suflet inca de cand ne nastem. Eu am strans cu darnicie rani, ba chiar m-am bucurat de ele intr-un mod ciudat si tacut crezand ca fac astfel lumea din jurul meu sa se simta mai bine. Luand totul asupra mea, durerea si tristetea altora, credeam ca pot sa fac bine. Dar nu am facut decat sa fiu egoista. Pe langa faptul ca am luat asupra mea bucati de istorie personala care nu imi apartin, le-am inclus cu atat de multa maiestrie in mine incat nu stiu unde mai sunt EU. Mi-e frica sa renunt la masti pentru ca nu stiu cine este EU. Nu stiu cum sa ii vorbesc si cum sa traiesc cu EU.

Suferinta... scriu pentru ca sufar dar este o suferinta buna. Sunt cicatrici de intelepciune, castigate cu greu si lacrimi multe, cu disperare si in cele din urma resemnare, acceptare si bucurie pentru fereastra clara ce pare sa se deshida in fata mea. Eu sunt acum conturata si perfecta in imperfectiunea mea irepetabila, pregatita sa ma arunc in valtoarea unui dans nebunesc ai carui pasi nu ii cunosc.

Dorinte...Visez la un tango de idei perfect inlantuite, diferite si in acelasi timp complementare care sa curga natural si sa creeze impreuna simfonia suprema. Nu, nu aspir spre acea persoana care sa completeze frazele mele inainte sa temin ideea. Il caut pe el, care sa ma provoace, sa ma contrazica, sa ma motiveze spre dezbatere, negociere si, impreuna, sa pasim din directii opuse spre acea linie de mijloc subtila care inseamna armonie. Care face trecerea de la inlantuirea de idei la inlantuirea de sentimente si trupuri. La perfectiunea reala, construita din frumusete, magie, contrazicere, evolutie si naturalete.

6 comentarii:

  1. Eu cred că ţie-ţi lipseşte ceva. Nu o realitate, nu o credinţă aşa cum eram tentat prima dată să cred - ci mai degrabă un control asupra haosului cu care te-ai înconjurat.
    Cauţi să transformi numere iraţionale în scalari, vectori în ornamente şi cifre în calităţi.
    Why not accept things as they are?

    Cândva, un gândac de fată mi-a spus "Tu nu poţi fi fericit, cauţi cu disperare tristeţea - doar aşa poţi simţi viaţa". Au trecut din acel punct destui ani până să înţeleg sensul ideii.

    Tu oare nu eşti victima aceleiaşi întrebări?

    RăspundețiȘtergere
  2. E ciudat cum noi oamenii incercam sa trecem numai prin filtrul personal definitii ale altora. Nu spun ca te inseli numai ca nu stiu cat din ceea ce ai afirmat e referitor la mine si cat la tine.
    Eu exact de un proces de acceptare vorbeam.

    RăspundețiȘtergere
  3. Este ciudat?
    Normalitatea presupune un sistem coerent de dogme/definiţii prin care să fie trecute informaţiile ce ni se oferă. Anormal şi fără haz ar fi să gândim cu toţii la fel - ne-am înţelege, desigur - însă tot fără haz ar fi.
    Sigur că pot fi identificat în şi prin ceea ce scriu; aş da dovadă de impotenţă în exprimare dacă o persoană care mă cunoaşte nu ar găsi laturile definite de ideile scrise congruente cu .. mine.
    Ce am scris mai sus începe cu "eu cred". Mă înşel?

    RăspundețiȘtergere
  4. Corect, ai inceput cu "eu cred", exprimand o ipotetica certitudine despre ce lipseste unei alte individualitati. Posibil sa fie foarte fain sentimentul asta de certitudine pe care il are cineva despre altii. E mai fain poate sa privesti prin lupa spre exterior decat spre interior. Noroc ca suntem oameni liberi, intr-o lume aparent libera, cu drept de exprimare.

    RăspundețiȘtergere
  5. (eu cred ca) Toate propoziţiile ar trebui să înceapă cu "Eu cred".
    "Certitudini ipotetice"? N-am. Emit ipoteze pe baza observaţiilor; În legătură cu dănţuiala sentimentelor date de certitudini - let's get real. Construim tipare în care încadrăm tipologii ce la rândul lor sunt determinate de o analiză (de obicei superficială) a punctelor-cheie (poţi considera că mă refer la situaţii, fenomene sau persoane).
    Despre libertate - nu am ce comenta (cine a inventat acest termen?)
    Să-mi spui dacă privesc lumea prin capătul greşit al lunetei.

    RăspundețiȘtergere
  6. Perspectiva ta e personala asa ca nu-ti pot spune eu ce fel vezi tu lumea. As cadea in ridicol sa fac asta. Interpretarea vorbelor si ideilor altora poate duce la conturarea unui alt mesaj, uneori total opus celui de la care analiza a pornit.

    RăspundețiȘtergere